Obsah

Články

Jak založit e-shop?

Založit si vlastní e-shop a začít podnikat je dnes velmi snadné. Mnoho platforem už má pro vás předpřipravené šablony, a vy tak nemusíte být expert přes programování. V Česku je oblíbený například Shoptet, který vám s vytvořením e-shopu pomůže. Další možností je nechat si ho vytvořit přímo vám na míru nebo si s celým nastavením pohrát sami a e-shop vyšperkovat podle svých představ.

 

Jak začít s online podnikáním?

Doba internetu nám přinesla i nové možnosti podnikání. Online podnikání se tak stalo téměř nosným pilířem pro všechny nově začínající podnikatele. Kdo dnes není online, jako by ani nebyl. Co ale potřebujete, abyste mohli začít podnikat online a založit e-shop? Minimálně budete potřebovat živnostenský list nebo založení s. r. o. Forma podnikání je zcela na vás. Dále budete potřebovat sídlo firmy – doporučujeme zvolit jinou adresu, než je vaše trvalé bydliště. Zkuste klidně i virtuální sídlo, které vám poskytne prestižní adresu v Praze, Brně nebo Ostravě. Nezapomínejte vzít do úvahy i prostor, který budete k podnikání potřebovat – pokud bude váš produkt náročný na prostor, jistě nechcete mít doma všechny pokoje zaházené krabicemi.

 

Plátce, nebo neplátce DPH?

To, zda budete platit DPH, nebo ne, je do určité míry vaše volba. Ovšem v případě, že váš roční obrat z podnikání přesáhne 1 milion korun, placení DPH se nevyhnete.

Podívejte se na to, kdy se vám vyplatí být dobrovolným plátcem DPH, v našem článku: Vyplatí se vám být ne/plátcem DPH?

 

Obchodní podmínky jsou nutností

Na stránkách e-shopu musí být vždy ze zákona zveřejněny obchodní podmínky (nebo smluvní podmínky). Díky nim je zákazník informován o různých situacích, jako jsou reklamace, vrácení zboží a podobně. Za sestavení obchodních podmínek si raději připlaťte a nechejte je sepsat profesionálem. Budete tak mít jistotu, že je vše tak, jak má být.

 

Nezapomínejte na GDPR

Na webu je také nutné mít informace o platbě a dopravě, tedy jaké platby přijímáte a jaký způsob dopravy si zákazníci mohou zvolit. Nedílnou součásti je také ochrana osobních údajů, dnes velmi známé GDPR. Vždy si žádejte souhlas k využití informací o zákazníkovi, jako je jméno, e-mail či adresa – zejména tehdy, pokud máte v plánu je pak dále používat na marketingové účely. Navíc se v této sekci zákazník dozví, jak přesně budete s jeho údaji zacházet a na co je budete využívat.

 

Buďte online

Máte e-shop, všechny potřebné dokumenty, sídlo. Všechno je tedy připraveno k provozu. Aby byl váš e-shop výdělečný, musíte o něm dát nejprve lidem vědět. Založte si sociální sítě jako Facebook nebo Instagram, zapojte do procesu i PPC (tady se hodí pomocná ruka odborníka v oboru). Velmi důležitou součásti je také SEO neboli optimalizace vašeho webu pro vyhledávače. Díky tomu vás lidé budou moci najít, když do vyhledávání napíšou dotaz související s vaším podnikáním.

Podnikat online není tak lehké, jak se na začátku může zdát, a chce to spoustu práce. V mnoha případech se vám vyplatí spolupráce například s freelancerem v oblasti online podnikání, který vám pomůže nejen se správným nastavením e-shopu, ale třeba právě také se sociálními sítěmi, PPC a SEO. V neposlední řadě se vám vyplatí i umístění e-shopu do srovnávačů, jako je Heureka a další.

 

Přečtěte si také:

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp