Založte si e-shop, který přitáhne zákazníky
Hrajete si s myšlenkou, že se vrhnete do podnikání a rádi byste si založili e-shop? Poradíme vám, jak se postavit na vlastní nohy a nezkrachovat.
Jak si založit e-shop?
Ještě předtím, než začnete řešit podobu webu a zapojíte do hry programátora s grafikem, musíte si firmu nejprve založit. Klasický proces zakládání trvá několik týdnů a zahrnuje vyřízení živnosti, otevření účtu v bance, zápis u notáře a podání žádosti na zápis do obchodního rejstříku. Jedná se o poměrně časově náročné aktivity a bez předchozí zkušenosti snadno uděláte chybu v dokumentech nebo žádostech. Východiskem je založení společnosti s. r. o. na klíč, které vám začátek podnikání nejenom usnadní, ale i urychlí. Během jedné schůzky nám pouze nadefinujete představu o své budoucí společnosti a o nic víc se nestaráte. Odpadne vám shánění vlastního notáře a vyhnete se frontám na úřadech.
Detaily, které tvoří úspěšný e-shop
Jestli chcete, aby váš e-shop nešel rychle ke dnu, dobře se na podnikání online připravte a nenechávejte nic náhodě. Odhadem až polovina e-shopů nepřežije svůj první rok fungování a většinou je to z toho důvodu, že podnikatel nevypracuje žádný byznysový plán a podcení přípravu. Na co se tedy zaměřit, aby váš e-shop neskončil dřív, než začal?
- Ptejte se, kdo je váš zákazník, a zjistěte, co vadí lidem na konkurenčních e-shopech. Je to zákaznický servis, pomalá a drahá doprava, vysoká cena zboží, problémy s komunikací? Buďte lepší než vaše konkurence.
- Snažte se najít konkurenční výhodu, na které postavíte prodej a celkový marketing. Možná máte originální a ručně vyráběné zboží nebo u vás zákazníci za dopravu nic nezaplatí. Najděte, v čem jste jiní.
- Přemýšlejte jako váš zákazník. Zjistěte proč by měl nakoupit právě u vás a pak si bod po bodu projděte cestu nákupním košíkem až k samotnému dokončení objednávky. Možná vám to přijde automatické, ale divili byste se, kolik potencionálních zákazníků opustí e-shop, aniž by dokončilo objednávku jenom proto, že web není uživatelsky přívětivý a intuitivní.
- Počítejte s tím, že na začátku budete do e-shopu investovat. Vždycky si proto připravte finanční plán. Jestli budete uvažovat stylem, že první rok podnikání zafinancujete a druhý už jenom vyděláte, zaděláte si na problémy.
- Nadefinujte si, kam chcete, aby se vaše podnikání ubíralo. Kde toužíte být za příštích pár let? Postupně se vám budou odhalovat cesty, jak toho dosáhnete. Nezapomeňte držet krok s vývojem a neusněte na vavřínech.
- Dobře zvolte systém, na kterém si e-shop postavíte. Existuje celá řada více či méně pokročilých platforem, které se liší jak svými funkcemi, tak i cenou. Svůj finální výběr také přizpůsobte tomu, zdali chcete prodávat B2B, nebo B2C a zdali budete klasický retailista nebo budete třeba prodávat vstupenky či vzdělávací kurzy.
Teď už víte, jak začít podnikat. Držíme vám palce a pamatujte na to, že nic se nemá podceňovat. A v byznysu to platí dvojnásob.
Přečtěte si také: