Obsah

Články

Jakých chyb se vyvarovat v začátcích podnikání?

Začít podnikat je dnes mnohem jednoduší než kdysi. Alespoň co se založení společnosti týče. Stačí promyslet, jestli budete podnikat na vlastní jméno jako OSVČ, nebo si založíte společnost. V obou případech je potřeba získat živnostenské oprávnění. U obchodní společnosti pak musíte vymyslet jméno firmy, pod kterou ji zapíšete do obchodního rejstříku a složit základní kapitál. Nevrhejte se ale do podnikání bez rozmyslu. Kterým nejčastějším chybám byste se měli vyhnout?

 

Bez plánu to nepůjde

Začátek podnikání si žádá plán. Nestačí rozjet podnikání a čekat, že se to nějak vyvine. Abyste neskončili stejně rychle, jako jste začali, potřebujete mít obchodní, finanční a marketingový plán. Díky tomu, budete vědět, jaké kroky budou následovat a co máte dělat. Stejně tak si v plánu stanovte, jakých cílů chcete dosáhnout. Samozřejmě hlavním cílem je mít zisk a vydělat peníze. Kromě toho je ale dobré se nezaměřovat jen a pouze na zisk.

 

Víte, co je to zkratka SMART? Zkratka SMART definuje správné strategické cíle, které by měly být:

  • S – specifické,
  • M – měřitelné,
  • A – dosažitelné,
  • R – realistické,
  • T – časově ohraničené.

 

Nebojte se stanovit si dílčí cíle, které následně povedou k dosažení vašeho hlavního cíle.

 

Musíte počítat s neúspěchem

Být příliš sebevědomí podnikání nesvědčí. Musíte být realisté a počítat i s případným neúspěchem. Nikdy nic nejde hladce, a v podnikání to není jinak. Počítejte s chybami, mějte zadní vrátka, přemýšlejte realisticky a buďte připravení na krizový plán.

 

Stejně přemýšlejte také o penězích. Nedostatek financí a špatné hospodaření s penězi je nejčastější příčinou krachu společnosti ještě v zárodku. Pokud si sami s financemi nevíte rady, najděte si finančního poradce nebo dobrého účetního, který vám v případě potřeby poradí a upřímně řekne, jak na tom jste.

 

Držte se toho, co umíte

Strategie „všechno vím, všechno znám“ se vám jistě nevyplatí. Proto se v podnikání držte toho, co umíte, v čem máte zkušenosti. Své znalosti pak můžete dál rozvíjet a doplňovat, sledovat novinky a trendy. Když budete expert v dané oblasti, bude to pro vás mnohem výhodnější než se zabývat širokým spektrem oborů, o kterých téměř nic nevíte.

 

To se týká i vedení firmy. Nepodceňujte marketing a moderní technologie. Jak se říká – co není online, jako by nebylo. Marketing, a v dnešní době zejména ten online, je velmi důležitou součástí každého podnikání. Pokud se sami v tomto oboru nevyznáte, vyhledejte někoho, kdo pro vás tyto služby zaštítí. Externí marketingový specialista je k nezaplacení.

 

Buďte šéf, ale myslete na lidi

Kamarádit se se zaměstnanci je skvělé. Přátelský vztah je mnohem lepší, než šéf, kterého všichni nesnášejí a který je nepřístupný. Nesmíte se ale bát v sobě toho šéfa někdy probudit. Delegujte úkoly ostatním, nebojte se jim dát práci, nebojte se jim říct, když se vám něco nelíbí. Stejně tak se ale nebojte své lidi pochválit nebo s nimi zajít na pivo. Zkrátka, je fajn být přítelem a kamarádem, ale vždy byste měli dodržovat pracovní profesionalitu. Jinak se také může stát, že ztratíte respekt svých zaměstnanců.

 

Přečtěte si také:

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp