Trvalé bydliště na úřadě: vše, co potřebujete vědět

19.11.2019

Může se zdát, že trvalé bydliště na úřadě má dnes kde kdo. Není to ale jednoduchý proces. Přečtěte si, jak získat trvalý pobyt na městském úřadě?

Trvalé bydliště na úřadě

Zdroj: Pixabay

Jak získat trvalé bydliště na úřadě?

Trvalý pobyt na městském úřadě nelze získat způsobem, kdy přijdete na úřad a sami si o trvalý pobyt na úřední adrese požádáte. Návrh musí být podán jedině oprávněnou osobou (vlastníkem nemovitosti), který na úřadě požádá o zrušení vašeho dosavadního trvalého pobytu. A v případě, že nemáte možnost se přihlásit k trvalému pobytu na jiné adrese, budete zaevidováni na úřední adrese obecního či městského úřadu. Město ani příslušný úřad nově vzniklého trvalého pobytu si ale nemůžete vybírat – zaevidováni budete v místě vašeho posledního trvalého pobytu.

Trvalý pobyt na městském úřadě v Praze

Trvalé bydliště na úřadě v Praze získáte pouze tehdy, pokud jste měli předešlé trvalé bydliště v některé z pražských městských částí.

Př.: Pokud jste měli trvalé bydliště v Praze 6, i úřední adresu získáte na úřadě městské části Prahy 6.

Jak funguje trvalé bydliště na obecním úřadě?

Máte-li trvalé bydliště na úřadě, bude vám na úřední adresu chodit i některá pošta, kterou si budete muset vyzvedávat. Zvlášť oficiální listiny totiž budou považovány za doručené, i když si je nevyzvednete.

Jak funguje nahlášení trvalého bydliště?

Každé trvalé bydliště musí hlásit občan ČR, který je starší 15 let, nebo jeho zákonný zástupce či osoba, které byl svěřen do péče. Zákonný zástupce bude rovněž ohlašovat trvalý pobyt za občana, který byl zbaven svéprávnosti a není tedy způsobilý změnu ohlásit sám.

Trvalý pobyt je možné mít na území ČR pouze jeden, a to na adrese objektu, který je přímo určený k bydlení a má číslo popisné nebo orientační.

Kde nahlásit změnu trvalého bydliště?

Veškeré změny týkající se trvalého pobytu nahlašujete na obecním úřadě v místě trvalého bydliště nebo na úřadě městské části.

K nahlášení budete potřebovat vyplněný formulář ke změně trvalého pobytu (všechny formuláře najdete ke stažení na stránkách MV ČR). Svou novou adresu pak doložíte například kupní smlouvou, výpisem z katastru nemovitostí nebo nájemní smlouvou.

Kdy musíte jako OSVČ nahlásit změnu trvalého bydliště?

Jako podnikatelé nemusíte změnu trvalého pobytu hlásit živnostenskému úřadu, ten si nové údaje změní sám. Adresa sídla podnikání se vám však změnou trvalého bydliště automaticky nezmění. Jestliže se s vaší trvalou adresou změní i sídlo, návštěvě živnostenského úřadu se nevyhnete. Nahlásit změnu sídla jakožto OSVČ musíte do 15 dnů.

Využijte virtuální trvalý pobyt

Pokud podnikáte, trvalé bydliště na úřední adrese na vás příliš dobré světlo vrhat nebude. Naštěstí můžete využít také virtuální trvalý pobyt, který vám zajistí důvěryhodnější adresu podnikání. Mimo jiné ale poskytuje i řadu výhod, jako je získání parkovací karty pro oblast Prahy 1 nebo přístup k lepším školám, nemocnicím a dalším službám.

Chcete se v podnikání pyšnit skutečně lukrativní adresou? Zvolte virtuální sídlo.

Přečtěte si také:

Poptávkový formulář

Zavoláme Vám zpět
Nahoru