Využijte profesionálních služeb „virtuální asistentky“

05.07.2021

Jste podnikatel nebo vlastníte firmu a uvítali byste asistentku, ale nevyplatí se vám ji zaměstnat na plný pracovní úvazek? Vyžadujete pečlivost, spolehlivost a chcete, aby vaše firma dělala dobrý dojem? Ušetřete náklady s chytrým řešením v podobě virtuální asistentky.

Slovo „virtuální“ v tomto případě neznamená, že asistentka ve skutečnosti neexistuje. Představuje externí výpomoc, díky které ušetříte peníze – zaplatíte jen za služby, které skutečně potřebujete, a vyhnete se nákladům spojeným s vytvořením nového pracovního místa na plný úvazek.

Co dělá virtuální asistentka?

Virtuální asistentky pomáhají podnikatelům s důležitými úkoly, a to na dálku. Většinou pracují z domova a nejčastěji na živnostenský list. Nejsou tak stálým zaměstnancem firmy a nestojí vás žádné peníze navíc.

Jejich náplň práce se odvíjí od toho, s jakou oblastí potřebujete ve svém podnikání pomoct.

Administrativa:

  • přijímání a třídění pošty,
  • kontrola datové schránky,
  • telefonický a e-mailový kontakt se zákazníky a domlouvání schůzek,
  • správa sociálních sítí, webu nebo e-shopu.

Komunikace:

  • správa e-mailové schránky,
  • komunikace se zákazníky,
  • domlouvání schůzek,
  • oslovování nových zákazníků nebo potenciálních dodavatelů.

Marketing:

  • tvorba obsahu na blog nebo sociální sítě,
  • správa webu nebo e-shopu,
  • rozesílání newsletterů,
  • provádění marketingových průzkumů.

Další služby:

  • překlady,
  • korektury.

Pro koho je virtuální asistentka vhodná?

Služby virtuální asistentky oceníte, jestliže podnikáte a potřebujete k ruce někoho, kdo by si vzal na starost vyřizování některých záležitostí, ale zároveň se vám nevyplatí přijmout pracovníka na plný úvazek.

Virtuální asistentka se vám tedy bude hodit, pokud:

  • nejste vždycky k dispozici a podnikáte v oboru, který vyžaduje časté cestování nebo práci v terénu,
  • nevyužijete asistentku na plný pracovní úvazek, ale občas potřebujete vypomoct s drobnými úkony,
  • chcete uspořit čas, který byste jinak věnovali vyřizování administrativy,
  • nemáte čas na dostatečnou komunikaci se zákazníky či obchodními partnery,
  • chcete mít ve svém podnikání pořádek,
  • potřebujete zajistit reprezentativní vystupování firmy.

Jak vybrat virtuální asistentku?

Ať už zvolíte asistentku, která pracuje na volné noze, nebo společnost nabízející služby virtuálních asistentek, vždy by měla dotyčná osoba splňovat určitá kritéria.

1.     Působit důvěryhodně

I v případě virtuální asistentky je důležitá nejen vzájemná důvěra, ale i to, jak bude působit na vaše klienty. S hodnocením uchazeček vám hodně pomohou jejich reference.

2.     Věnovat se oblasti, kterou potřebujete

Ne každá virtuální asistentka se věnuje jak administrativě, tak komunikaci a marketingu. Proto si dopředu promyslete, s jakými úkoly budete ve svém podnikání potřebovat pomoct, a podle toho si najděte virtuální asistentku na míru.

3.     Mít očekávané schopnosti

Před výběrem virtuální asistentky si stanovte priority. Pokud hledáte někoho na obstarání základní administrativy a vyřizování občasných telefonátů, pravděpodobně si vystačíte se začátečníkem, který vás nebude stát tolik peněz. Plánujete-li ale na asistentku přesměrovat důležitější úkoly, které mohou ovlivnit chod vašeho podnikání, vyplatí se investice do profesionální pracovní síly.

Přečtěte si také:

Poptávkový formulář

Zavoláme Vám zpět
Chat on WhatsApp
Nahoru