Jaké jsou nejlepší pracovní benefity, které můžete zaměstnanci nabídnout?

08.11.2021

Navzdory koronavirové krizi nezaměstnanost v Česku nestoupá. Boj o ty nejlepší zaměstnance tak stále pokračuje. Přečtěte si, jaké benefity je přitáhnou právě do vaší společnosti.

1.    Finanční bonusy a příspěvky

Na českém pracovním trhu stále patří mezi nejžádanější benefity prémie (typickým příkladem je 13. plat) a obecně finanční příspěvky na:

  • jídlo,
  • dojíždění do práce,
  • pohybové a volnočasové aktivity (MultiSport karta).

2.    Delší/neomezená dovolená

Co do oblíbenosti je v těsném závěsu za finančními bonusy více volného času. Přestože zákonem stanovená minimální dovolená činí 4 týdny, v mnoha firmách se stala standardem 5týdenní dovolená. Objevují se už ale i společnosti, které nabízejí 6týdenní, nebo dokonce neomezenou dovolenou.

V čem spočívá neomezená dovolená?

Pod pojmem neomezená dovolená si nepředstavujte, že zaměstnanec leží celý rok na pláži a bere peníze za nicnedělání. Nový typ volna je založen na vzájemné důvěře zaměstnanec má možnost si sám určit, kolik času potřebuje na odpočinek, a zaměstnavatel se zavazuje mu tento čas poskytnout.

Progresivní české firmy, které koncept neomezené dovolené již zavedly, prosazují myšlenku, že odpočatý zaměstnanec je nejen spokojenější, ale i produktivnější a při svých pracovních úkonech se spíše vyhne zbytečným chybám.

Zkrácený pracovní týden jako alternativa

Zkrácený pracovní týden je alternativa, kterou zatím uplatňuje jen procento českých firem. Například na Islandu ale slaví nový koncept nevídané úspěchy.

Spočívá buď ve čtyřdenním pracovním týdnu, nebo v klasickém pětidenním, přičemž zaměstnanec pracuje jen 6,5 nebo 7 hodin denně.

3.    Práce z domova

Benefit v podobě práce z domova neboli tzv. home office se v Česku praktikuje již několik let. Až s koronavirovou krizí, kdy lockdown uvěznil řadu lidí doma, zažil nevídaný boom. Firmy zjistily, že v době moderních technologií není práce z domova ve skutečnosti překážkou, a řada zaměstnanců ji začala brát jako samozřejmost.           

4.    Flexibilní pracovní doba

S prací z domova částečně souvisí flexibilní pracovní doba. Možnost nastavit si pracovní dobu podle svého vítají nejen ženy na mateřské. Především zaměstnanci na kreativnějších pozicích zjišťují, že pracovat v době, kterou jim určí nadřízení, není vždy nejefektivnější. Někdo má produktivní rána, jiný zase večery. Nastavit si den podle svých možností tak ve finále může být bonus pro obě strany.

5.    Sick days

Sick days jsou dny určené výhradně k vyléčení krátkodobé zdravotní indispozice. Pokud zaměstnance skolí nachlazení, které zvládne vyležet během jednoho/dvou dní, nemusí hned běžet k doktorce pro neschopenku. Formou sick days mu zaměstnavatel poskytne potřebné volno pro uzdravení. Nemocný zaměstnanec díky tomu jednak nebude roznášet bacily na pracovišti a jednak se vyhne případným dlouhodobým zdravotním problémům, které často vznikají následkem přecházení banálních onemocnění.

6.    Příspěvky na sebevzdělávání

Držet krok s dobou hlavně v moderních oborech je časově i finančně náročné. Proto v tomto ohledu mnoho zaměstnanců ocení finanční výpomoc ze strany zaměstnavatele.

Tip: Zaměstnanci, kteří mají zájem o seberozvoj ve svém oboru, mohou být pro vaše podnikání extra přínosem. Ti, kterým se vzděláváním pomůžete, navíc zpravidla bývají loajálnější.

7.    Uvolněné pracovní prostředí

Především mladí lidé si stále častěji uvědomují, že v práci budou trávit značnou část svého času, a firmy na to reagují. Sedět celý den sešněrovaný kravatou a chodit na jehlách už dnešní generaci neláká. Proto se společnosti uchylují k uvolněnějšímu pracovnímu prostředí, kde není výjimkou tykání si s nadřízeným nebo fotbálek ve společenské místnosti.

Hýčkání si zaměstnanců je tzv. win-win situace pro obě strany. Čas a finance, které jako zaměstnavatel do svých podřízených investujete, vám zaměstnanci vrátí ve formě loajality a kvalitně odvedené práce.

Přečtěte si také:

Poptávkový formulář

Zavoláme Vám zpět
Nahoru