Obsah

Články

Co je online marketing a jak vám může pomoci v podnikání?

Online marketing, Facebook, Twitter

Zdroj: Pixabay

Co je online marketing?

Online marketing označuje propagaci produktů, služeb či
značky
ve virtuálním internetovém prostředí.

Jeho cíle jsou stejné jako cíle běžného marketingu, tedy:

  • zvýšit povědomí o značce,
  • získat nové zákazníky,
  • navýšit prodeje, a tím i zisky firmy.

Oproti offline marketingu je ten online dostupnější. Je
levnější, flexibilnější, umožňuje přímou komunikaci se zákazníky a poskytuje
zpětnou vazbu. Jeho výsledky jsou navíc lépe měřitelné.

Obecně lze online marketing rozdělit na:

  • inbound marketing,
  • outbound marketing.

Co je inbound a outbound marketing?

Podstatu obou typů online marketingu definují už jejich
názvy. Zatímco inbound (in v překladu z angličtiny znamená
uvnitř) vtahuje zákazníky dovnitř, outbound (out v překladu
z angličtiny znamená venku) hovoří k zákazníkům směrem ven.

V praxi to znamená, že inbound marketing dlouhodobě buduje
vztah značky k zákazníkovi tak, aby si firmu či její web potenciální
kupující našel sám
.

Naopak outbound marketing se zaměřuje na jednorázovou
propagaci
konkrétního produktu či služby.

Online marketing, internetový marketing, nebo digitální marketing?

Často používaným synonymem k online marketingu je internetový
marketing
. Výjimečně pak můžete narazit také na webový marketing. Někdy
se však nesprávně zaměňuje za digitální marketing.

Digitální marketing je nadřazený pojem. Označuje
všechna marketingová sdělení, která se přenášejí pomocí digitálních zařízení
(mobil, televize, rádio). Naproti tomu online marketing zahrnuje sdělení, která
vyžadují online připojení k internetu, což z definice vyřazuje
například televizní reklamu.

Jak funguje marketing na internetu?

Principy online marketingu se od principů toho klasického
příliš neliší. Jeho základ rovněž tvoří reklama a úspěch je podmíněn kvalitní
strategií
.

Internetové prostředí ale má svá specifika. Proto pro online
marketing vznikl upravený marketingový mix známý jako 4S:

  • scope – strategie,
  • site – webová stránka,
  • synergy – synergie (fungující propojení všech
    komponentů online marketingu),
  • system – systémy (kvalitní technologické zázemí
    pro správné fungování webu a souvisejících systémů).

Jaké jsou nástroje online marketingu?

Online marketing může mít mnoho podob. Mezi jeho hlavní
nástroje patří:

  • PPC,
  • SEO,
  • sociální sítě,
  • e-mailing,
  • webový marketing,
  • content marketing.

1.    
PPC

PPC jsou reklamy ve vyhledávačích či v obsahové síti.
Zkratka PPC znamená cena za kliknutí (pay per click). Za reklamu platíte až v momentě,
kdy na ni někdo klikne.

Výhodou PPC reklam je, že je lze velmi efektivně zacílit
na určitý typ lidí
, a tím maximalizovat jejich efektivitu.

2.    
SEO

SEO je zkratka pro search engine optimalization (v
překladu: optimalizace pro vyhledávače). Jde o soubor aktivit, jejichž cílem je
zlepšit pozice určitých webových stránek ve výsledcích vyhledávačů, jako je
Google nebo Seznam. Lepší pozice zvýší návštěvnost daného webu.

3.    
Sociální sítě

Sociální sítě nejsou jen pro zábavu, ale představují ohromný
marketingový potenciál. Jde o jeden z mála nástrojů, kde poměrně
snadno můžete navázat přímý kontakt se svými potenciálními zákazníky.

4.    
E-mailing

Přímé oslovení cílové skupiny umožňují newslettery
zasílané prostřednictvím e-mailů. Slouží k propagaci jak značky jako
takové, tak i produktů a služeb. Jejich dalším účelem je udržování kontaktu se stálými
zákazníky.

5.    
Webový marketing

Alfou a omegou online marketingu je dobrý web.
Samotná podoba webových stránek a obsah webu mohou výrazně ovlivnit chování
zákazníků. Kvalitní a uživatelsky přívětivé stránky s užitečným obsahem
jsou klíčem k úspěšnému online marketingu.

6.    
Content marketing

Samostatnou kategorií může být i content marketing
neboli obsahový marketing. Ten spočívá v tvorbě obsahu například
v podobě webového blogu. Jde o jeden z nástrojů, pomocí něhož budujete
brand awareness (povědomí o značce) a důvěru u zákazníků.

Proč nepodceňovat marketing na internetu?

Podle statistik používá internet 83 % Čechů nad 16
let a celých 57 % provádí pravidelné online nákupy. Obliba e-shopů
výrazně vzrostla během koronavirové pandemie, dlouhodobě má ale stále rostoucí
tendenci
.

Není pochyb o tom, že Češi tráví stále více času online a
návštěvy kamenných prodejen mění za pohodlnější „procházení“ internetových
obchodů. Nebýt vidět ve virtuálním prostředí tak znamená schovávat se před
více než polovinou potenciálních zákazníků
.

Má offline marketing ještě cenu?

Navzdory všem výhodám online marketingu stále nenastal čas se
s offline marketingem zcela rozloučit. Pomocí něj dokážete oslovit velkou
masu lidí
nebo cílovou skupinu, která netráví většinu svých dní ve
virtuálním prostředí.

Zda je pro vás lepší věnovat se více online, nebo offline
marketingu, závisí na druhu podnikání a typu vašich zákazníků.

Přečtěte si také:

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp