Co je influencer marketing a kdy ho využít?

03.05.2021

Influencer marketing je poměrně nový styl propagace, který stále nabírá na popularitě. Přečtěte si, jak funguje, jaké jsou jeho výhody a zda se hodí i pro vaši firmu.

Kdo je influencer

Než dojde řeč na samotný influencer marketing, je třeba upřesnit, kdo jsou influenceři, na kterých nová forma propagace stojí.

Dnes jsou za influencery považováni hlavně populární youtubeři nebo uživatelé Instagramu s miliony sledujících. Influencerem je ale prakticky každý, kdo má schopnost ovlivnit určitou skupinu lidí. Za jedny z prvních influencerů tak lze klidně považovat i osobnosti jako Platon, Aristoteles nebo Sokrates.

Schopnost ovlivňovat masy lidí může v digitální době získat velmi snadno každý uživatel sociálních sítí. Stačí nasbírat dostatečný počet sledujících a experti v oblasti influencer marketingu mu utrhají ruce.

Influencery lze podle počtu jejich sledujících rozdělit na:

  • mikroinfluencery – cca 1 000 až 29 000 sledujících,
  • influencery – více než 30 000 sledujících,
  • celebrity – až stovky tisíc sledujících.

Co je influencer marketing?

Influencer marketing je forma spolupráce, v rámci které influenceři prezentují značku firmy nebo konkrétní produkty svým sledujícím výměnou za finanční ohodnocení nebo protislužbu. Prezentace nejčastěji probíhá na sociálních sítích, ale může se objevit i na soukromých webech, blozích nebo zcela mimo internetové prostředí.

Influencer marketing se v České republice rozšířil s rozmachem Instagramu – tedy někdy kolem roku 2016. S pandemií covidu-19 zájem o nový styl propagace ještě stoupl. Lidé totiž na sociálních sítích přirozeně tráví více času, a dosah influencer marketingu tak roste.

Výhody influencer marketingu

Influencer marketing coby stále poměrně nová forma propagace stojí na jiných principech než klasická reklama. Díky tomu dokáže být v určitých případech efektivnější.

  • Reklamní sdělení jsou součástí přirozeného prostředí, a proto na ně nefunguje selektivní slepota, kterou si lidé v souvislosti s klasickými reklamami vyvinuli.
  • Influencer marketing využívá důvěru, kterou lidé mají ve své oblíbené influencery.
  • Je poměrně levnou formou reklamy.
  • Umožňuje oslovit konkrétní cílovou skupinu.

Kdy se influencer marketing vyplatí?

Influencer marketing je vhodný pro každou firmu, která chce:

  • zvýšit prodej,
  • rozšířit povědomí o své značce,
  • podpořit vlastní komunikaci směrem k potenciálním zákazníkům.

Jak vybrat správného influencera?

Výběr správného influencera je v případě influencer marketingu klíčový. Neřiďte se jen pravidlem – čím víc sledujících, tím líp. Snažte se přihlížet i k dalším kritériím, jako je:

  • relevance – obsah, kterým se influencer prezentuje, by měl do jisté míry korespondovat se zaměřením vaší firmy. Například Burger King a influencer vegan nevytvoří přesvědčivou kombinaci.
  • cílová skupina – ruku v ruce s obsahem jde i skupina fanoušků. Definujte si, koho chcete reklamou zasáhnout, a podle toho vybírejte influencera.
  • aktivita – hledejte zlatou střední cestu. Málo, ale ani příliš mnoho obsahu není pro influencer marketing vhodné.

I když s influencer marketingem zatím nemáte zkušenosti, nezavrhujte ho. Tato forma propagace vám může v podnikání pomoct – rychle a levně.

Přečtěte si také:

Poptávkový formulář

Zavoláme Vám zpět
Nahoru