Obsah

Články

Kdo je influencer a jak vám může pomoci s podnikáním?

Influencer marketing

Zdroj: Pixabay

Kdo je influencer?

Influencer je kdokoliv, kdo má určitý vliv na své publikum.
V zásadě může jít o celebrity, podcastery nebo novináře. Ve spojení
s influencer marketingem se ale nejčastěji mluví o uživatelích sociálních
sítí, kteří si vybudovali dostatečně velké publikum v podobě sledujících.
Typickým příkladem jsou úspěšní youtubeři.

Klíčovým však zůstává vliv, který influenceři mají na své
publikum. Vysoký počet tzv. followerů ještě nezaručuje, že bude influencer
schopen ovlivnit chování uživatelů na internetu, tzn. například prodat výrobek
nebo zpropagovat značku.

Přesto počet sledujících zůstává jedním z hlavních
faktorů, které by měly ovlivnit váš výběr. Influencery lze rozdělit na:

  • mikroinfluencery – mají cca 1 000 až
    29 000 sledujících,
  • influencery – mají více než 30 000
    sledujících,
  • celebrity – mají až stovky tisíc
    sledujících.

Co je influencer marketing?

Influencer marketing lze zjednodušeně definovat jako
využívání vlivných lidí k propagaci vlastní značky, produktu či služby.
Jde o formu spolupráce, v rámci níž influenceři prezentují značku firmy
nebo konkrétní produkty a služby svým sledujícím výměnou za finanční
ohodnocení nebo protislužbu.

Influencer marketing se v České republice rozšířil
s rozmachem Instagramu – tedy někdy kolem roku 2016. S pandemií
covidu-19 zájem o nový styl propagace ještě stoupl. Lidé totiž na
sociálních sítích začali trávit více času, a dosah influencer marketingu tak rostl.

Výhody influencer marketingu

Influencer marketing coby stále poměrně nová forma propagace
stojí na jiných principech než klasická reklama. Díky tomu dokáže být
v určitých případech efektivnější.

  • Reklamní sdělení jsou součástí přirozeného
    prostředí
    , a proto na ně nefunguje selektivní slepota, kterou si lidé
    v souvislosti s klasickými reklamami vyvinuli.
  • Influencer marketing využívá důvěru,
    kterou lidé mají ve své oblíbené influencery.
  • Je poměrně levnou formou reklamy.
  • Umožňuje oslovit konkrétní cílovou skupinu.

Kdy se influencer marketing vyplatí?

Influencer marketing je vhodný pro každou firmu, která chce:

  • zvýšit prodej,
  • rozšířit povědomí o své značce,
  • podpořit vlastní komunikaci směrem
    k potenciálním zákazníkům.

Jak začít s influencer marketingem?

Využití influencer marketingu bývá poměrně individuální. Postup,
jak s influencer marketingem začít, je ale stále stejný.

1.    
Vytvořte strategii

Než začnete oslovovat influencery, ujasněte si, co od
influencer marketingu očekáváte. Stanovení cílů je zásadní pro
každou marketingovou kampaň. Její součástí by měla být i strategie komunikace
a konkrétní KPIs, které vám v poslední fázi pomohou vyhodnotit úspěšnost.

2.    
Vyberte influencera

Výběr správného influencera je v případě influencer
marketingu klíčový. Neřiďte se jen pravidlem „čím víc sledujících, tím líp“.
Snažte se přihlížet i k dalším kritériím, jako je:

  • relevance – obsah, kterým se influencer
    prezentuje, by měl do jisté míry korespondovat se zaměřením vaší firmy.
    Například Burger King a influencer vegan nevytvoří přesvědčivou kombinaci.
  • cílová skupina – ruku v ruce
    s obsahem jde i skupina fanoušků. Definujte si, koho chcete reklamou oslovit,
    a podle toho vybírejte influencera.
  • aktivita – hledejte zlatou střední cestu.
    Produkovat málo, ale ani příliš mnoho obsahu není pro influencer marketing žádoucí.

3.    
Dohodněte spolupráci

S vybranými influencery si dojednejte podmínky
spolupráce jako s běžnými obchodními partnery. Aby propagace
proběhla bez problémů, je důležité mít vše právně ošetřeno a doloženo
smlouvou
.

4.    
Realizujte kampaň

Realizace samotné kampaně bude časově nejnáročnější, ale zároveň
nejdůležitější. Ohlídejte si postupy influencera a ujistěte se, že vše
probíhá tak, jak jste si dohodli.

5.    
Vyhodnoťte úspěšnost propagace

Stěžejním a často opomíjeným krokem je finální
vyhodnocení úspěšnosti
. Pokud už do influencer marketingu investujete čas a
peníze, zjistěte si, co vám, případně vašemu podnikání celá kampaň přinesla. V případě
kladných výsledků se můžete poplácat po rameni za dobře odvedenou práci. Ani
negativní výsledky ale nejsou na škodu. Pomohou vám poučit se z chyb a lépe
nastavit budoucí marketingové strategie.

Přečtěte si také:

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp