Jak se tvoří lovebrand? Víme, jak na to!
Svou značku rozhodně nenechávejte ležet ladem, ale budujte jí zcela vědomě a systematicky tak, aby vám přinesla výsledky, které od ní očekáváte. Poradíme vám, čím se řídit, abyste ze své značky vytvořili lovebrand.
Co se dozvíte na následujících řádcích?
• Proč je značka důležitá?
• Proč je nezbytné, abyste poslouchali svoje zákazníky?
• Proč musíte najít něco, v čem jste jiní než vaše konkurence?
• Jak komunikovat, abyste si získali a udrželi důvěru?
Značka z vás dělá to, čím jste
Značka vás odlišuje od konkurence. Dělá z vás unikátní společnost, jejíž výrobky nebo služby lidé znají a spojují si je s pozitivní asociací. Zdaleka se nejedná jenom o marketing. Dobrá značka má mnohem širší záběr. Odráží se v ní to, jakým způsobem komunikuje se zákazníkem ať už v prodejně nebo na zákaznické lince.
Lidé musí chtít nakoupit právě u vás
Aby si zákazník vybral právě vás, potřebuje dobrou osobní zkušenost, kladnou referenci nebo alespoň pocit, že už o vás někdy slyšel. Pokud se vám povede udělat z vaší značky lovebrand, vaši zákazníci jí budou přirozeně doporučovat dál, a dokonce ji hájit, kdyby snad někdo protežoval konkurenci. Vybavte si například dlouholetý boj Pepsi a Coca Coly. Skalní fanoušci Coca Coly tvrdí, že její chuť rozpoznají od Pepsi i se zavázanýma očima. Co pijete raději vy?
Poslouchejte názory svých zákazníků
Dnešní začínající společnosti často nabourávají zaběhnutý řád. Abyste dali lidem to, co skutečně chtějí, musíte je poslouchat. Konstruktivně vyjádřený názor nebo potřeba, kterou vyslyšíte, vám zaručí, že nezakrníte a dáte svým zákazníkům skutečně to, co chtějí. Poslouchejte a aktivně se ptejte, to je ono kouzlo, které vám pomůže posunout váš byznys o krok kupředu. Inspirujte se například u firmy Rohlík.cz, která prodává potraviny online. Jejich úspěch začíná velmi dobrými webovými stránkami a pokračuje perfektní zákaznickou komunikací na telefonní lince i sociálních sítích.
Dělejte to jinak než konkurence
Je velmi důležité, abyste nespadli do prázdných frází typu „jsme nejlepší, nejlevnější, nabízíme exkluzivní zboží nebo službu“. Buďte zcela konkrétní v tom, čím přispíváte na trh. Inspiraci můžete opět najít přímo u svých zákazníků. Podívejte se na pozitivní komentáře na sociálních sítích a zjistěte, co na vás zákazníci oceňují. Nabídněte jim také něco navíc. Skvělým řešením je například firemní blog, ve kterém budete zákazníkům předávat nějakou přidanou hodnotu. Pokud máte například firmu s potravinami, můžete každý den přijít s novým receptem. Uvidíte, že to ocení.
Nastavte si tone of voice
Vždy si nadefinujte, kdo je váš cílový zákazník. Jsou to mladí lidé? Pak bude nejlepší, pokud s nimi budete mluvit kamarádsky, uvolněně a neformálně. Pokud byste na ně spustili strohým a formálním tónem nejspíš by vám moc nevěřili. To samé platí i obráceně. Jakmile si jednou tón komunikace zvolíte, už ho neměňte. Ztratili byste na důvěryhodnosti. Stejně komunikujte na všech kanálech, tzn. na sociálních sítích, webu i na zákaznické lince. Zapamatujte si, že dnes už firmy nebojují o své zákazníky pouze nízkou prodejní cenou. Pokud máte nějaký vyšší cíl, než je ten prodejní, vyzdvihněte ho. V neposlední řadě neusínejte na vavřínech a neustále se snažte zlepšovat a naplňovat potřeby svých zákazníků.