3 způsoby, jak vymyslet název pro svou firmu

04.05.2016

Název společnosti rozhodně nepodceňujte. Trefné jméno rozhoduje o tom, jestli si lidé vaší firmu zapamatují, zda si jí nespletou a bude jim sympatická. Inspirujte se pravidly pro vymýšlení firemního názvu a zjistěte, jak se k jménu společnosti dopracujete. 

Řiďte se osvědčenými pravidly

Název vaší firmy se bude promítat i do dalších oblastí, jako je internetová doména nebo logo společnosti, které by s názvem mělo korespondovat. Na to při výběru nezapomínejte. Firmu můžete pojmenovat:

  • Podle svého jména. Stejným nápadem se řídil například Louis Vuitton, ale pozor, jméno máte jenom jedno a pokud neuspějete, dáváte ho všanc. 
  • Zkratkou. Jednoduše zkrátíte název toho, čím se vaše firma zabývá (IBM).
  • Název firmy na konečný produkt nijak vázat nemusíte. Možná vás podnítí firma Apple a její úspěšné telefony. 
  • Produkt je pro vás zásadní, a tak ho uvedete do jména, stejně jako firma Nescafé.


Rozhodně by měl být název dobře vyslovitelný nejen pro Čechy, ale i pro cizince. Myslete také na to, že budete název diktovat někomu po telefonu. Neměli byste udělat při výběru zbrklé rozhodnutí a sáhnout hned po prvním nápadu, který vás osvítí. Na druhou stranu se nevyplatí ani vybírat příliš dlouho. Abyste nakonec nepřebrali. 

Vyberte si svou cestu

V zásadě máte 3 možnosti, jak se ke jménu pro svou společnost dopracujete.

  1. Vymyslíte si ho sami. Dejte si pozor, abyste nesáhli po názvu, který už používá jiná firma. 
  2. Dejte zakázku copywriterovi. Kreativec vymyslí název firmy za vás.
  3. Zakupte si ready-made společnost, která již jméno má. Společnost je už zapsaná v obchodním rejstříku a má své sídlo. Kromě složitého vymýšlení názvu vám tak odpadají i veškeré starosti se zakládáním nové společnosti. 

 

Přečtěte si také:

 

Poptávkový formulář

Nahoru