Obsah

Články

Co je podnikatelský záměr a jak ho sepsat?

Proč je pro vás podnikatelský plán tak důležitý?

Jednoduše proto, že si utřídíte myšlenky a získáte jasnou
vizi, které se můžete držet. Odhalíte, kde má vaše podnikání silné a slabé stránky a zda se vůbec
bude jednat o rentabilní činnost. Jde
o určitou strategii, jak podnikat, a právě proto byste měli tomuto
podnikatelskému plánu věnovat opravdu dostatek času. Možná si myslíte, že plán
nosíte v hlavě a to stačí. Věřte ale, že jakmile některé věci hodíte na
papír, získáte na věci nový pohled. Správně sestavený plán vám řekne, jestli se
váš projekt vůbec má šanci uchytit, a hlavně vám odkryje rizika, kterých se budete moci vyvarovat předem.

 

Podnikatelský plán slouží vám i bance nebo investorovi

Podnikatelský záměr ovšem zdaleka nemusí být pouze pro vaši
potřebu. Pokud budete žádat banku nebo dokonce investora o finanční injekci,
pak musíte mít něco v ruce. A tím něčím pro vás bude právě podnikatelský
plán. Díky němu jasně odprezentujete,
jakou představu o podnikání máte a jak jí chcete realizovat
. Plán
rozpracujte co nejdetailněji. Nikdy nezakrývejte slabiny podnikání a nic si
nevymýšlejte. Potřebujete reálný obraz, jedině tak splní podnikatelský záměr
svůj účel.

 

Struktura aneb jak má podnikatelský záměr vypadat?

Podnikatelský plán si můžete sepsat celý sami od píky nebo můžete
využít různé šablony na internetu, kam snadno doplníte konkrétní údaje.
V obsahu podnikatelského plánu by neměly chybět tyto údaje.

 

– „CO“: Hned
v začátku byste měli představit, v čem chcete podnikat, jak vypadá
vaše společnost, jaký výrobek nebo službu prodáváte a v čem je přínosná
pro zákazníka.

– „KDE“: Ujasněte
si, jaké prostory budete využívat. Potřebujete kamennou pobočku a kanceláře?
Nebo si vystačíte jen se sídlem?

– „JAK na marketing“:
Podnikatelé někdy marketing podceňují, neopakujte stejnou chybu. Zákazníci si
vás sami nenajdou, musíte se zviditelnit a říct, proč by měli nakupovat zrovna
u vás.

– „SILNÉ A SLABÉ
STRÁNKY“:
Nezapomeňte si udělat podrobný průzkum trhu, a především konkurence.
V čem jste silní a v čem naopak vidíte svoje slabiny? Proč by
zákazníci měli nakoupit u vás, a nikoli u konkurence?

– „KOLIK TO BUDE STÁT“:
Je velmi pravděpodobné, že budete do začátku potřebovat finance, abyste
podnikání úspěšně rozjeli. Udělejte si finanční plán, kolik peněz vás budou
stát prostory, náklady na výrobu, jaký zisk budete mít z prodeje, kolik
peněz potřebujete a koho oslovíte? Banku nebo investora?

– „PERSONÁLNÍ ZDROJE“:
Rozpracujte, kdo stojí ve vedení firmy a kolik zaměstnanců budete nabírat.

 

Přečtěte si také:

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp